دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک

  • 0 دیدگاه
  • ارسال شده در ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۶:۰۷:۰۹

گیربکس های اتوماتیک مطابق با استانداردهای کمپانی های خودروسازی باید در مدتی معین روغنشان (واسکازین) به صورت کامل تعویض گردد، از آنجاییکه در روش تعویض دستی روغن به صورت کامل تخلیه نمیگردد استفاده از دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک به اتوسرویس ها توصیه میگردد، استفاده از دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک علاوه بر اینکه دقت در کار را افزایش میدهد سرعت انجام کار را نیز افزایش میدهد، مصرف کنندگان و فروشندگان این دستگاه را با اسامی مختلفی نظیر ساکشن گیربکس اتوماتیک، ATF، دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک و ... میشناسند.


گیربکس های اتوماتیک مطابق با استانداردهای کمپانی های خودروسازی باید در مدتی معین روغنشان (واسکازین) به صورت کامل تعویض گردد، از آنجاییکه در روش تعویض دستی روغن به صورت کامل تخلیه نمیگردد استفاده از دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک به اتوسرویس ها توصیه میگردد، استفاده از دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک علاوه بر اینکه دقت در کار را افزایش میدهد سرعت انجام کار را نیز افزایش میدهد، مصرف کنندگان و فروشندگان این دستگاه را با اسامی مختلفی نظیر ساکشن گیربکس اتوماتیک، ATF، دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک و ... میشناسند.

بر خلاف باور مصرف کنندگان دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک همانند دستگاه ساکشن روغن موتور دارای قدرت مکندگی نمیباشد و در این دستگاه تخلیه و تزریق به صورت همزمان انجام میشود در تمامی دستگاههای تزریق روغن گیربکس اتوماتیک (ساکشن روغن گیربکس) 2 مخزن وجود دارد یک مخزن برای نگهداری و تزریق روغن(واسکازین) نو و مخزن دوم برای نگهداری روغن تخلیه شده و کهنه از خودرو، هنگام کار با دستگاه برای درستی انجام کار باید به اتصال درست شلنگ های ورودی و خروجی دستگاه که معمولاً با دو رنگ متفاوت نشان داده میشوند دقت کرد.

انواع دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک(ساکشن روغن گیربکس):

  1. دستگاه تمام اتوماتیک با صفحه دیجیتال و در برخی مدل ها دارای بانک اطلاعاتی
  2. دستگاه نیمه اتوماتیک (MANUAL)

تفاوت دو دستگاه ذکر شده بالا فقط در وجود صفحه نمایشگر دستگاه و انجام اتوماتیک مراحل کار در دستگاه تمام اتوماتیک میباشد باید توجه داشت دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک در مدل فول و کامل آن به جهت داشتن منو و بانک اطلاعاتی خودرو ها سهولت انجام کار را برای اپراتور به ارمغان می آورد اما همین دستگاه در صورت بروز خرابی های احتمالی هزینه هایی به مراتب بیشتر از دستگاه نیمه اتوماتیک به مصرف کننده تحمیل خواهد کرد هنگام تهیه دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک تمامی نکات مثبت و منفی دستگاه های موجود در بازار را بررسی کرد.

روش استفاده از دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک:

پس از اتصال دستگاه به برق و اطمینان حاصل نمودن از وجود روغن نو در مخزن دستگاه اقدام به انتخاب رابط مخصوص خودرو که روی دستگاه وجود دارد مینماییم سپس اقدام به  وصل نمودن شلنگ های ورودی و خروجی دستگاه بر اساس رنگ های تعریف شده برای ورود و خروج روغن مینماییم، با توجه به نوع خودرو و میزان روغن مورد نیاز برای گیربکس آن خودرو اقدام به تزریق روغن گیربکس خودرو میکنیم مجدداً قابل ذکر میباشد که عمل تخلیه و تزریق روغن گیربکس در دستگاه تزریق روغن گیربکس اتوماتیک به صورت همزمان صورت میپذیرد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تزریق روغن گیبرکس اتوماتیک:

  1. مخازن دستگاه
  2. گیج های دستگاه
  3. کوپلینگ ها و شلنگ های دستگاه
  4. نشانگرهای روغن نو و کهنه
  5. الکتروموتور دستگاه
  6. فیلتر تصفیه روغن دستگاه
  7. شیرهای باز و  بسته کردن دستگاه
  8. صفحه نمایشگر( در مدل های تمام اتوماتیک)

جدید ترین اخبار و مقالات داخلی و خارجی، مرتبط با حوزه خودرو و خدمات پس از فروش خودرو را میتوانید در سایت گاراژمن مطالعه کنید.گاراژمن مرجع تخصصی ارائه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو، خطوط معاینه فنی سبک، خطوط معاینه فنی سنگین و خطوط معاینه فنی موتورسیکلت،لوازم یدکی و ملزومات خودرو میتواند با استفاده از نظرات سازنده شما مخاطبین محترم گامی بزرگ در ارائه بهتر مطالب، اخبار، و مقالات روز دنیا در حوزه خودرو بردارد، لطفاً با انتشار مطالب سایت ما را در این امر مهم یاری فرمایید. 

دیدگاه ها

ارسال نظر